18 Kasım 2010 Perşembe

Bakma bana öyle


Bugün eski berberime rastladım sigara almaya çıktığımda.. Aramızda 12 senelik bir mazi var, dile kolay. O binbir özenle alınan ense kılları, bedavadan düzeltilen favoriler, içilen çaylar, belli bir ritme sadık kalınmadan; konudan konuya atlanarak yapılan aktüel ve külli sohbetler.. (Ki bu berberde Farami konuşulmuştur) , tüm bunları bir anda silip atıp arkama bakmadan, evin hemen dibine açılan berberle aldattım onu, uğramaz, çayını içmez, bir selam bile vermez oldum..

Bunu bildiği için çok güçlüydü zaten ibnenin evladı. Gözümün içine içine bakıyordu. Telefonu çıkarıp konuşuyo gibi yaptım biraz, gözlerimi kısarak ufuklara baktım çok önemli bir izin peşindeymişim de o anda berberlik müessesi gibi ufak-tefek işlere ayıracak vaktim yokmuş, saçları da evde kendim kesiyormuşum gibilerisinden..

Döndüm baktım gitmiş, derin bir oh çektim. İyiydin güzeldin ama, uzaktın eski berberim.. Unutsam da izin kalır ensemde.

2 yorum:

  1. Pan Monroe dost (kıllığına Suavi üslubu ile hitap ettim);

    Eski berberi sırf biraz uzak diye terk etmeseydin iyiymiş.. Berber bu. Yıkanmadan teke gibi kokarak traş eder terk edersin, eyvallah. "Berber değdirmesi"nin tolere edilebilir hududunu aşar alçak, yerine göre önce döver sonra terk edersin..

    Lâkin bu ne a birader.. Sırf iki adım öteye başka berber açıldı diye bence böylesi bi vefasızlık yaşanmamalıydı. Yarın elin oğlu oturtur koltuğa meşgulken: "Pan Monroe abim, güsel keser bizim kalfa canavar gibi. Sen çok sıra bekleme o alıversin enseyi, tepeyi bi şekillendirsin" falan diye. Mazallah eski berberinin ilenmesi tutar, dükkandan eşek traşının hasıyla çıkabilirsin..

    YanıtlaSil
  2. haha, vay bu ne şeref!

    evet aslında; zaten ahı tutacak diye korkuyorum. saç maç bişey değil de, bigün kulağı alıp götürecek birisi, ondan sonra vincent gibi kalacam ortalıkta. ama öyle böyle değil, sırf berbere gitmeyeyim diye saç uzatırım ben be usta, daralların en hası geliyo bana berberde. Acaba yarın gidip bi favori mi düzelttirsem. eni konu 3-5 tane laf sokar, sonra barışırız.

    YanıtlaSil